Klienci powinni darzyć mechanika zaufaniem - dzięki temu możemy przyciągać nowych odwiedzających i wzmacniać swoja pozycję na rynku. Jak to osiągnąć? Na szczęście istnieją sprawdzone sposoby.
„Dzień dobry, coś w moim samochodzie stuka. Czy może pan się temu przyjrzeć?” - oto dość typowy fragment dialogów, które odbywają się niemal codziennie w warsztatach samochodowych w całym kraju. Klient nie musi mieć świadomości, co dokładnie się zepsuło. Liczy na to, że to mechanik najpierw celnie zdiagnozuje awarię, a potem ją usunie. Musi ufać serwisowi.
Jak zdobyć zaufanie klienta? Sposobów jest sporo. Z całą pewnością, mechanik musi być postrzegany jako ekspert, a warsztat - jako miejsce prowadzone przez profesjonalistów. Aby uzyskać taki wizerunek, należy:
Skupmy się na tej ostatniej kwestii.
Zabiegając o odpowiednią reputację, należy unikać najtańszych zamienników bez certyfikatów i takich, które nie przeszły odpowiednich testów. Warto postawić na elementy z wyższej półki. Będą charakteryzować się odpowiednią trwałością i działaniem zgodnym z tym, co opracowali konstruktorzy auta - czyli samochód będzie jeździć tak, jak powinien.
Na rynku można spotkać następujące elementy:
Elementy z dwóch pierwszych grup są oczywiście najdroższe - klientowi warto więc zaoferować tańszą, ale wciąż godną polecenia alternatywę w postaci elementów o porównywalnej jakości z częściami fabrycznymi. Dobrze przedstawić różne opcje. Przy okazji - o ile odpowiednio mu to wytłumaczymy - klient zrozumie, że nie chcemy wyciągnąć z jego portfela jak najwięcej, tylko naprawdę zależy nam na jakości naprawy i na tym, by był zadowolony.
Dlatego warto wytłumaczyć mu, że stosowanie jakościowych części niesie ze sobą następujące zalety:
Stosowanie jakościowych części zamiennych buduje wizerunek warsztatu jako miejsca profesjonalnego i godnego zaufania. Zmniejsza liczbę reklamacji, co przekłada się na większe zadowolenie klientów i pozytywne opinie w internecie. Daje klientom pewność, że ich pojazdy otrzymują trwałe i bezpieczne rozwiązania, zgodne z wymaganiami producenta. W efekcie warsztat zyskuje lojalnych klientów, którzy chętnie polecają go znajomym i rodzinie.
Budowanie zaufania to klucz do sukcesu każdego warsztatu samochodowego. Stosowanie części jakości OE, czyli tych dopasowanych do specyfikacji producenta, gwarantuje nie tylko trwałość i bezpieczeństwo napraw, ale także wpływa na lojalność klientów oraz pozytywne opinie (także te internetowe), które przyciągają nowych odbiorców.
Jakość ma znaczenie. Łatwo się o tym przekonać w przypadku części samochodowych oferowanych jako zamienniki. Niska cena takich podzespołów nie bierze się znikąd, co odczuwa nie tylko kierowca samochodu, ale również mechanik, który je montuje.
Tylko jakościowe artykuły. Zostaw nam swój mail i dołącz do naszej społeczności!