Stosowanie elementów wysokiej jakości sprawia, że klienci są bardziej zadowoleni z usługi i mogą cieszyć się niezawodnością. Sprawdźmy jednak, jak poznać odpowiednie części i czym różnią się od siebie ich typy.
Z tego artykułu dowiesz się:
Jakie części warto montować w samochodzie i oferować klientom naszego zakładu? Najtrafniejsza odpowiedź na to pytanie brzmi „jak najlepsze”. O co dokładnie chodzi? Stosowanie sprawdzonych części powoduje, że klient jest zadowolony z naprawy, ponieważ jego auto działa tak, jak należy, zapewniając odpowiedni komfort czy osiągi, a w dodatku trwałość nowego podzespołu jest wystarczająco duża. Wysoka jakość naprawy osiągnięta dzięki stosowaniu odpowiednich części to jeden z kluczowych czynników budujących długoterminową relację z klientem i jego lojalność.
Jak wygląda podział części samochodowych według ich jakości?
W przypadku elementów z oznaczeniem P mamy do czynienia z dalszym uszczegółowieniem. Najczęściej mówimy o oznaczeniach PT i PC, wskazującym na części o porównywalnej jakości, co oryginalne, poddane badaniom technicznym i/lub opatrzono certyfikatem jakości niezależnej od producenta instytucji. PJ to element, który został przez dystrybutora dodatkowo oznaczony jako „polecany”. Nie wiąże się to jednak z dodatkowymi certyfikatami czy badaniami.
Aby uzyskać odpowiednie oznaczenia, elementy muszą zostać sprawdzone przez szereg instytucji i być poddane wymagającym testom. Przykładowo, TÜV Rheinland certyfikuje części zamienne do pojazdów, weryfikując jakość takich elementów, jak m.in. maski, błotniki, kratki zderzaków i lampy. Co bierze się pod uwagę podczas procesu certyfikacji? To na przykład:
Podczas certyfikacji dokumentuje się wszystkie etapy testu i fotografuje cały proces. Certyfikat wygasa, gdy produkt zostaje zmodyfikowany.
Jednak certyfikatów i norm jest więcej. To między innymi:
Części dobrej klasy są przed wprowadzeniem na rynek odpowiednio testowane - tak, by upewnić się co do ich jakości i wytrzymałości w różnych warunkach. Najpierw robi to producent w swoich centrach badawczo-rozwojowych, a później niezależne instytucje przeprowadzają weryfikację.
Warto postawić na elementy, które są odpowiednio sprawdzone i oznaczone certyfikatami. Tańsze części od nieznanych producentów, jakości Aftermarket, mogą nie spełnić pokładanych w nich oczekiwań. Klient będzie niezadowolony, np. gdy znowu usłyszy stukanie w zawieszeniu swojego auta,. Zapewne nie wróci wtedy do naszego zakładu. Dopiero certyfikowane elementy jakości OE, są gwarancją niezawodności, dając:
Stosowanie odpowiednich elementów się opłaca - zarówno klientowi (czasami lepiej zapłacić nieco więcej, ale raz, zamiast wydawać pieniądze dwukrotnie, na tani element, a później na taki lepszej jakości, gdy pierwszy się zepsuje), jak i właścicielowi warsztatu.
Mechanik nie powinien być wyłącznie specjalistą od napraw, ale również doradcą, który rekomenduje najlepsze rozwiązania. To podejście procentuje długoterminowo – zaufanie i lojalność klientów rosną, a warsztat zyskuje renomę miejsca, w którym dba się nie tylko o samochód, ale też czas i pieniądze właściciela auta.
Częstsze wizyty klientów w warsztacie mogą wydawać się korzystne. Jednak to nie częstotliwość odwiedzin, a zadowolenie klientów jest kluczem do długotrwałego sukcesu.
Tylko jakościowe artykuły. Zostaw nam swój mail i dołącz do naszej społeczności!